Saturday, December 31, 2011

Selamat Tahun Baru...Hapy New Year..!!!



Dengan lafaz Basmalah aku mulakan...

Di awal coretan dan nukilan,
Di hati penuh sarat dengan harapan,
Aku berharap 1433/2012 dimakbulkan.


Tiga minggu berlalu azam berulang,
Agar cita-cita tidak terhalang,
Hajat di hati bukan kepalang,
Menunaikan kewajipan yang terhalang.


Setiap kali tahun baru,
Bicara pun memohon dan merayu,
Hanya pada yang Satu,
Jauh sekali perbuatan menyengutu.


Selesai sudah bicara yang lalu,
Ingin mengesahkan kerenah tahun baru,
Anak muda jadi tidak tentu,
Hampir serupa macam hantu.


Sudah lupa pada yang Satu,
Lupa bapa, lupa ibu,
Di dalam bandar menjadi kutu,
Itulah kesan masyarakat tidak bersatu.


Di mana hadari, di mana berdikari,
Kehidupan bersih kembali tidak suci,
Akibat hidup ikutkan hati,
Perlu diingat muda pun akan mati.


Sudah ramai menemui ajal,
Sejak zaman Habil dan Qabil,
Kerana nafsu menguasai akal,
Manusia terpaksa menemui ajal.


Sejarah nafsu inginkan wanita,
Datang bersama Adam dan Hawa,
Bila wanita sedikit cuma,
Qabil dan Habil bersengketa pula.


Kecantikan iqlimah menjadi rebutan,
Labudah menunggu penuh harapan,
Iblis pula membuat hasutan,
Memusnahkan harapan dan keinginan.


Kini masa akhirnya zaman,
Wanita pula jumlahnya berlebihan,
Susah pula mendapat pasangan,
Terpaksa hidup dalam kesabaran.


Untuk mereka belum sampai giliran,
Bersabarlah walau ke hujung jalan,
Kerana itulah satu-satunya jalan,
Untuk menjaga kentalnya keimanan.


Jodoh itu diatur Tuhan,
Jangan serik menunggu harapan,
Bersangka baik kepada Tuhan,
Itulah sebaik-baik amalan.


Berat mata memandang,
Berat lagi bahu memikul,
Melihat orang kelihatan senang,
Belum tentu tekaannya betul.


Puisiku akan berakhir disini,
Dari hujung rambut ke hujung kaki,
Ku memohon maaf dan dimaafi,
Agar kalamku berkeadaan suci...


...Sekian...

Monday, December 19, 2011

Assalamualaikum...

Ubah style penulisan sikit ok ke???...hehehe...

Hai semua....fuhhhhh smbil tiup habuk ni,hehehe...aaauuuucheemmmm..terbersin dibuatnya..
lama betul aku x bukak rumah ni, kesian kat dia kan tuan dia sangatlah sibuk semenjak kerja ni.
Se lagi xthu nak bercerita ape..
Actually tengah layan perasaan yang sangat best keje kot,.hehehe 
walaupun kadang2 sampai xmenang tangan nak buat keje yang bos bagi..hehehe..
(padahal keje xbanyak pun buat sibuk je lebih)
Alhamdulillah setelah sebulan bekerja, so far sangat best sebab dapat kawan-kawan baru, 
pengalamanbaru, kerja pun ok..oooppps terlupa nak update ritu yang aku dah dapat keje, 
sibuk sikit bila dah mulakeje ni, yelah balik2 dah xsempat nak bukak my lappy ni.
Sampai umah dah jam 6 petang, then rehat2 kemas2 diri n makan2 malam,
 iron baju sume pastu tido..
Apepun memang best bila dah start keje ni, dulu suri rumah sepenuh masa, 
anytime nak update blog tu  cuma malas ngan rajin je lah kan. 
Sekarang nak update kene ada masa yang betul2 lapang.
Tahun baru dah xlama kan..aduh semakin berdebar pulak rase hati n jantung ni, nape ek???
mungkin tumungkin ni...macamlah rasanya..
Hope akhir tahun ni Allah akan memperluaskan pintu-pintu rezeki untuk aku...amin..
Doakan aku ye..


Sebelum tu masuk gambar perasan comey sikit sebelum g keje...xper kan..;)
Sekian...;)

Friday, October 7, 2011

Mood Semakin Happy

Alhamdulillah selepas beberapa hari aku telah ditimpa kesedihan yang aku sendiri x tahu apa puncanya. Dalam 2-3 hari ni asyik menangis jer. En.suami cakap sikit meleleh, tengok citer pun meleleh..dok sorang2 pun nak meleleh, ape kes kan.. Mengada2 je lebih agaknya kan. hahaha...Kadang2 En.suami jadi mangsanya, sian dia balik keje xsenyum pun..bese kalau dia balik keje aku mesti senyum sampai telinga, salam & peluk cium dia (walaupun busyukkk balik keje...). Ya Allah aku berdosa sangat padamu..maafkan aku ye En.suami. Lepas ni nak happy2 dah xmau sedih2 lagi.


...Maafkanku Wahai Suami...


Kadang-kadang aku rasa,
Akulah isteri yang terlalu banyak menerima,
Sedangkan engkau tak pernah meminta,

Kadang-kadang aku rasa,
Akulah isteri yang baru terjaga, 
Sedangkan engkau tak pernah terlena, 

Kadang-kadang ku bersuara tanpa berfikir,
Semua perkataanku menjadi salah, 

Datanglah ke sini dan pegang tanganku,
Sementara ku cerita kehidupan isteri,
Harap dimengertikan,


Kadang-kadang ku sakiti hatimu,
Bila ku tolak sentuhanmu, 
Bukan bermaksud aku kurang menyanyangimu..
Tekanan terlalu, 

Kadang-kadang aku berubah pada pandanganmu, 
Tapi sayang, itu tidak benar,

Tiada apa yang paling kuhargai, 
Daripada kehidupan manis bersamamu, 

Kadang-kadang ku fikir sejuta tahun, 
Adalah terlalu singkat, 

Hanya ku beritahumu betapa sayangnya aku, 
Betapa syukurnya aku...
Kau kepunyaanku, 

Kadang-kadang berjauhan denganmu, 
Akulah isteri yang terlalu tinggi bercita-cita...
Mencipta kerukunan keluarga, 
Namun aku tetap aku yang ini...

Maafkan aku wahai suami !


Sekian....

Friday, September 23, 2011

Terima Kasih..Konvokesyen Selesai !

Assalamualaikum semua...lama aku x update kan, maklum lah keaadaan masa sungguh tidak mengizinkan aku berbuat demikian. Sekarang ni sungguh busy rasa..;)

Sebenarnya, dipendekkan cerita aku nak update pasal konvokesyen yang dah selesai pada 17 Sept 2011 baru ni di UniSZA. Fuhhhhh....lega rasa setelah 4 tahun berhempas pulas aku di UniSZA akhirnya grade jugak kan. Seronok rasanya sampai x terkata, seronok dapat tengok Permaisuri agung yang cantik tu depan2. Senyum sampai telinga aku maklum lah aku perempuan 1st naik stage tu so Permaisuri pun senyum lebih r, yang dah last2 tu dia senyum sikit jer sebab dah penat. sori terperasan lebih ni..hehehe...

Firstly, aku nak ucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga pada En.suami yang tercinta & tersayang kerana sudi ambil cuti selama 3 hari bersama aku. Sanggup berkorban segalanya untuk aku selama ni, tak mungkin aku akan lupakan segala pengorbananmu En.suami, selalu ulang alik hantar & ambil aku balik tanpa mengizinkan aku berdikari sendiri dengan menaiki bas..huhuhu...;)

Secondly, Terima kasih juga buat family tersayang yang sudi datang untuk meraikan konvokesyen aku. Untuk ayah tersayang, abang2 yang sudi ambil cuti, adik tersayang jugak yang ambil cuti, dan akhir sekali untuk arwah ibu tercinta. Sedih sebab my mom xdapat tengok aku grade hari tu, Gembira + sedih sampai menitis air mata ku teringatkan ibu. 

Akhir sekali terima kasih yang tidak terhingga buat semua pendidik-pendidik aku selama 4 tahun di UniSZA, jasamu tidak dapat dinilai dengan wang ringgit. Insyaallah segala ilmu-ilmu yang diturunkan akan digunakan ke arah kebaikan..


Hari sebelum konvo, dan lagi snap gambar dengan eda. Masa ni baru balik dari raptai nak pegi hostel jumpa member yang lama xbersua muka..;)

~~ with Nik Eda ~~

~~ Lepas jumpa test2 jubah dulu sebelum konvo ~~

~~ with Azimah ~~

~~ with Azimah & Hidayah ~~

~~ Barisan hadapan ~~

~~ Classmate ~~



Sekian...;)


Wednesday, September 7, 2011

Happy Anniversary Buat Aku n Suami..;)

8 September, Maka dengan ini genaplah 2 tahun usia perkahwinan kami..Ya Allah aku bersyukur pada-Mu kerana kau telah memberi kebahagiaan kepada kami. Terima Kasih yang tidak terhingga kepada En.suami yang telah menjaga aku dengan baik selama 2 tahun ni. Mohon sejuta kemaafan jika selama 2 tahun ayg ada salah, terkasar bahasa sampai menginggung hati b..Terlalu banyak pengorbananmu padaku. 

Semoga hidup kita diberkati oleh-NYA selamanya, dimurahkan rezeki selalu, semoga aku cepat2 dapat kerja, dan yang paling penting semoga kita cepat2 dikurniakan cahayamata dalam masa terdekat ni. Dalam hati hanya Allah je tahu..huhuhu...Insyaallah semoga impian kami tercapai...Doa kan kami...;)

Sekian terima kasih..



Sunday, August 21, 2011

Ramadhan Semakin Berakhir..

Sayu dan sebak apabila Ramadhan semakin berakhir...Semoga Ramadhan kali ni memberi hidayah dan petunjuk yang baik untukku. Alhamdulillah ada lagi 7 hari je nak sambut Syawal kan..huhuhuhu, sungguh pantas masa berlalu sekarang kan, sangat takut..


Alhamdulillah bulan depan ulang tahun perkahwinan aku yang ke-2..8 september...;)



Insyallah, apa yang kita lakukan dan fikirkan hanya kita saja yang tahu..;)







Sempena Syawal yang bakal menjelang tidak lama lagi...aku utuskan kata2 buat semua sahabat yang amat aku sayang...


Berlalu sinar Ramadhan
daku infaki tamu ujian
berlalu cahaya Syawal
daku jejaki desa kenangan

Dalam gema takbir
daku memuji kebesaran Tuhan
dalam alunan tahmid
daku sujud penuh kesyukuran

Bersama huluran salam
daku pohon kemaafan insan
bersama ukiran senyuman
daku harmonikan sebuah persaudaraan

Kasih ditabur seharum kasturi
pusara nenda daku ziarahi
kasih disiram tumbuh mewangi
tua dan muda hibah diberi

Moga berbahagia di lebaran ini..
Selamat Hari Raya Aidilfitri
...Maaf Zahir & Batin...

Monday, August 1, 2011

SaLam RaMadHaN..


Salam Ramadhan dari aufa untuk semua...

Masuk ni dah 3 kali puasa aku sebagai seorang isteri kepada En.suamiku..usia perkahwinan kami pun nak masuk 2 tahun dah..Insyaallah september 2009..

Asal puasa je mesti hati Sayu + Gembira

Sebab Sayu...
teringat kat arwah ibu yang telah kembali ke Rahmatullah pada 31 Julai 2009 ( tarikh yg tak pernah aku lupakan dimana saat ibu meninggalkan aku, Alhamdulillah aku disisinya ketika dia menghembuskan nafas terakhirnya..Alhamdulillah wajahnya tersenyum ketika meninggalkan kami..semoga aku dipertemukan diakhirat sana..amin..). Terasa seperti baru sahaja dia meninggalkan aku..huhuhu..sedihnya, aku terlalu rindukan ibu aku..sebak sungguh hati sampai tidak tertahan lagi..;(

Sebab Gembira...
Alhamdulillah syukur pada-NYA yang mengizinkan diri ini untuk menyambut ketibaan dan meraikan bulan Ramadhan kali ini, juga masih dipanjangkan umur (kesihatan yang baik) dan diberi peluang oleh ALLAH S.W.T untuk menunaikan ibadah puasa bersama-sama suami lagi syukur Ya Allah. Semoga Allah kekalkan kebahagiaan antara kami. Syukur diatas rezeki-rezeki yang telah KAU limpahkan kepada kami, nikmat hidup yang indah kepada kami. Semoga kami juga dimurahkan rezeki untuk menimang cahaya mata dalam bulan mulia ini. Sesungguhnya ENGKAU lah Yang Maha Mendengar lagi Maha Pemberi. Semoga mendapat berkat dari-MU Ya Allah..Kami sentiasa menanti kehadiranmu sayang. Segala yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. Redha dengan ketentuan Ilahi. Bersangka baiklah pada Yang Maha Esa. Insyaallah suatu hari nanti pasti ada sinar untuk kami. Doakan untuk kami.

Semoga Ramadhan kali ni memberi lebih hidayah dan Rahmat kepada aku dan suami..Semoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya. Semoga diberkati segala amalan dibulan yang mulia ini.

Salam Ramadhan buat sahabat-sahabat muslim sekalian. Marilah merebut segala ganjaran yang dijanjikan..

Akhir sekali salam Ramadhan buat semua yang mengenali..mohon maaf dariku, aku hanya insan biasa yang tidak pernah lari dari melakukan kesilapan.

Wednesday, July 27, 2011

Jangan Bersedih !!

“Jangan bersedih…cinta ALLAH dan Rasulullah menjamin kebahagiaan, 

Jangan bersedih...redha dengan anugerah ALLAH, membuat kita kaya didunia,
Jangan bersedih…ALLAH Maha Pengampun lagi penerima taubat, 
serta rahmatnya yang luas,
Jangan bersedih…semata2 disebabkan kita berbeza dengan orang lain,
kerana setiap kejadian ALLAH itu ada kelebihan tersendiri,
Jangan bersedih...bila disakiti, dicela direndahkan @ dizalimi kerana setiap perkara
yang berlaku adalah dugaan dari Yang Maha Esa, 

Jangan bersedih…sesungguhnya setelah kesusahan akan ada kemudahan,
Jangan bersedih...kerana kesedihan kita akan membuat musuh kita gembira,
Jangan bersedih…atas perilaku manusia terhadapmu,
tetapi perhatikanlah perilaku mereka
terhadap ALLAH.”


Saturday, July 16, 2011

Nisfu Sya'ban

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-NYA aku masih dipanjangkan umur. Alhamdulillah malam ni aku dapat berjemaah bersama En.suami. Terima Kasih yang tidak terhingga..rasa tenang jer..Semoga aku dimurahkan rezeki selalu oleh Yang Maha Esa..

Kelebihan malam Nifsu Sya'ban ni sama dengan kelebihan Malam Lailatul-Qadar..Alhamdulillah aku dapat berjumpa dengan Malam Nisfu Sya'ban ni.


Berikut Hadis – Hadis yang menerangkan kelebihan malam Nisfu Sya’ban
1. Malaikatnya pada malam itu dan berkata siapa yang minta rezeki ku beri, siapa meminta keselamatan aku pelihara, siapa yang hendak sesuatu maka akan ku kabulkan sampai terbit fajar.

2. Dari Muaz bin jabal, Bersabda baginda Rasulullah SAW maksudnya: pada malam nisfu sya’ban menurunkan Allah akan RahmatNYA dan para malaikatnya maka mengampuni Allah akan Dosa-dosa hambanya.
Di riwayatkan bahawa pemindahan semua perkara dari lauhil mahfuz pada malam nisfu sya’ban dan selesai pada malam lailatul Qadar Di serahkan urusan rezeki pada Malaikat Mikail urusan perang/gempa/bencana pada Malaikat Jibril , urusan amal pada Malaikat penghulu langit dunia dan urusan Musibah pada Malaikat maut.

3. Daripada sayyidah Aisyah  berkata:

Malam nisfu sya’ban aku terbagun dan rasulullah tidak ada di sampingku maka aku cari dan ternyata baginda ada di pekuburan sambil memandang ke langit kemudian berkata sungguh Allah menurunkan rahmatNya dan MalaikatNya ke langit dunia pada malam nisfu sya’ban dan mengampuni dosa hambanya 


4. Daripada Sayidah Aisyah berkata:

Rasulullah berdiri sembahyang dan kemudian sujud sangat lama sehingga aku menyangka beginda telah wafat. Was – was aku melihat sedemikian maka aku gerak-gerakan hujung kaki beliau maka bergeraklah.  Kemudian aku kembali ke rumah dan ketika beginda selesai dari sembahyang,  Baginda datang dan berkata: ” tahukah kamu malam apakah ini?
Berkata Aisyah: Allah dan Rasulnya yang lebih tahu
Berkata Baginda : Malam ini adalah malam Nisfu Sya’ban sesungguhnya Allah Memandang dan mengampuni Hamba-hambanya pada malam ini.

5. Dari Naufal al bakali bahwasanya sayidina Ali keluar rumah pada malam nisfu sya’ban dan memandang kelangit sambil berkata keluar pada malam nisfu sya’ban nabiullah Daud alaihissalam dan memandang kelangit dan berkata Ya Allah sesungguhnya malam ini adalah malam mustajab do’a tidak berdo’a seseorang melainkan engkau kabulkan.
6. Diriwayatkan dari Ka’ab al ahbar berkata:

Sesungguhnya Allah Mengutus malaikat Jibril pada malam nisfu sya’ban ke syurga dan memerintahkan  dihiaskan syurga.  Allah melepaskan dari api neraka pada malam ini hambanya sebanyak bilangan bintang di langit, sebilangan hari dan malam di dunia, sebilangan daun-daun pepohonan, seberat gunung-gunung dan sebilangan pasir-pasir.


7. Pada malam Nisfu Sya’ban Allah menambahkan air Zam Zam.
Faedah amalan pada Nisfu Sya’ban : 

Disunatkan menghidupkan dan menghidupkan malam Nisfu sya’ban dengan beribadah seperti sembahyang sunat tasbih, Baca Alquran, Berzikir, Selawat, dan Berdoa dengan niat:

1. Panjang umur sihat wal’afiat dalam taat dan ibadah kepada Allah.
2. Selamat dari pada musibah, bala, penyakit, wabak penyakit.
3. Minta rezeki yang halal dan kaya hati dari sekalian makhluk dan mati dalam keadaan husnul khatimah baik kesudahan.
4. Dan sekurang-kurangnya pada malam Nisfu Sya’ban beribadah dengan mengerjakan Solat Isyak berjamaah dan Solat Subuh berjamaah.
 Ya Allah,Ya Rahman,Ya Rahim..

Jika Engkau takdirkan panjang usiaku

Tetapkanlah aku di jalanMu
Agar aku istiqamah menjejaki keredhaanMu
Teguh menjalankan perintahMu, tunduk pada ketentuanMu.
Jadikanlah diri ini orang yang selalu menjauhi laranganMu.
Agar tidak sia-sia sisa umurku berlalu…

Amin.

Thursday, July 7, 2011

SalaM JuMaAt

ASSALAMUALAIKUM...Apa khabar hari anda? Apa cerita Jumaat anda?  Ya, hari ini hari Jumaat. Hari untuk kita mendapatkan lebih success dalam hidup kita. Hari untuk kita lebih cemerlang, lebih kuat berbanding hari-hari yang lain.
Jadi, apa pun yang anda buat pada hari ini, pastikan itu adalah yang terbaik, yang terhebat untuk diri anda sendiri. Kalau selalu bangun pagi sepuluh minit lagi ke waktu subuh, maka jadikanlah Jumaat untuk anda lebih berjaya.
Jadikan Jumaat untuk lebih special daripada hari-hari yang lain. Buat janji, bahawa Jumaat aku mesti bangun tiga puluh minit sebelum ke waktu subuh. Hah, kan bagus.
Hari ini aku nak cerita sedikit tentang hebatnya dan kelebihan-kelebihan hari Jumaat. Moga anda di luar sana memperoleh manfaat, aku yang menulis juga lebih-lebih lagi mendapat faedahnya.
Jadi 6 kelebihan Jumaat akan aku senaraikan. Semoga Jumaat kali ini menjadikan kita lebih berjaya, lebih cemerlang! 
1Berlakunya hari kiamat.
Ya, Jumaat merupakan hari yang selalu dikaitkan dengan berlakunya hari kiamat. Dalam suatu hadis riwayat Muslim, Nabi SAW ada menyebut bahawa, “Pada hari Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan dikabulkan permintaannya.”
 2. Nabi Adam diciptakan dan dia juga disingkirkan dari syurga.
Hari Jumaat memang istimewa. Hari ini nabi Adam diciptakan, dan hari ini jugalah beliau diturunkan daripada syurga.
Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik hari yang terbit matahari ialah Jumaat, pada hari itulah, Adam a.s. diciptakan dan pada hari itulah juga dia dikeluarkan dari syurga.”
 3. Penghulu segala hari.
Saya suka sebut Jumaat ni special. Kenapa ya? Jumaat ini adalah hari yang sangat-sangat istimewa kerana agama kita sendiri yang meletakkan Jumaat itu ketua dan lebih sedikit ganjarannya berbanding hari-hari yang lain.
Dalam suatu hadis Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah yang bermaksud: “Jumaat dinamakan sebagai ‘Saidul aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).”
 4. Selamat dari fitnah kubur bagi yang mati pada hari Jumaat.
Menurut Nabi SAW, “Tidak seorang muslim yang mati pada hari Jumaat atau pun malam Jumaat, melainkan diselamatkan Allah  daripada fitnah kubur.”
Jadi, sama-samalah kita berdoa moga-moga Allah memilih kita di kalangan manusia-manusia yang diberikan kelebihan oleh Allah ini.
 5. Kebaikan dengan memotong kuku.
Peliharalah kebersihan anda. Kalau boleh, Jumaat ni bagi lebih-lebih lagi. Mana yang dah lama tak potong rambut, maka potonglah. Kasi kemas. Kalau kuku dah rasa mula nak panjang, hah potonglah.
Ibnu Masud berkata, “Sesiapa yang memotong kuku pada hari Jumaat, Allah akan menyembuhkannya daripada penyakit dan memberikannya keselamatan.”
 6. Makbulnya doa di antara dua khutbah.
Yang ini pun kita dah selalu dengar. Daripada zaman sekolah lagi mungkin ramai yang telah diberitahu akan perkara ini. Baca doa ketika imam sedang duduk antara dua khutbah selalunya makbul doanya tu. Ya, kan?
Banyak ulamak yang berpendapat bahawa makbulnya doa yang dibaca di antara dua khutbah, iaitu ketika imam sedang duduk antara khutbah pertama dan khutbah kedua.
Ini berdasarkan hadis daripada Abu Hurairah yang bermaksud, “Pada hari Jumaat ada satu saat yang bertepatan dengan orang Islam ketika dia sedang sembahyang, di mana tatkala ia berdoa maka doanya itu akan dimakbulkan.” Dan rasulullah menunjukkan isyarat tangannya yang membawa maksud sedikit sahaja waktu itu.
Abi burdah bin Abi al-Amusa al-Asy’ari r.a berkata bahawa beliau pernah mendengar bahawa Abdullah bin Umar r.a pernah mendengar bahawa Rasulullah pernah menjelaskan bahawa waktu yang paling mustajab itu adalah waktu antara imam duduk di atas mimbar sehingga solat selesai didirikan.
Kita mengaku kita orang Islam. Kita pun mengaku bahawa kita ni mengamalkan segala suruhan agama. Jadi, apalah salahnya sedikit amalan yang nampak macam tak seberapa ini kita rebut.
Kalau rasa-rasa selalunya macam malas nak selawat, macam tak ada mood nak berzikir, maka jadikanlah hari Jumaat untuk anda lebih bersemangat unttuk berselawat, berzikir, istighfar dan sebagainya.
Nabi sendiri ada menyebut barangsiapa yang banyak beristihfar, Allah akan bagi jalan keluar bagi setiap masalah yang dihadapinya.
Mari kita jadi lebih baik, sedikit pun tak apa. Asal kita jadi lebih baik. Kita usaha, kita cuba betul-betul. Mana tahu andai Allah juga bakal tarik nyawa kita di hari Sayidul aiyam ini. Subhanallah…

Ya Allah aku bersyukur diatas segala hikmah dan hidayah yang ENGKAU berikan kepada kami, juga rezeki2 yang telah KAU limpahkan kepada kami..Allah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Sunday, July 3, 2011

TaHajJuD C!nT@ By DatO' CT


~~ Tahajjud Cinta ~~

Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahya
Tunjukku ke jalan syurga


Ku haus di tengah laut
Lemas mencari tempat berpaut
Kirimkan aku kekuatan
Serta pedoman dikesesatan


Ku sunyi dalam gembira
Perih pedih tanggung derita
Sungguh aku bukan wali
Yang suci dari hina dan benci


Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahya
Tunjukku ke jalan syurga..


wooo..ooo
waaa…haa

Terlalu lama aku mencuba
Terlalu banyak cinta yang ku damba
Tiada yang sempurna hanyalah fana
Tuhan.. ampuni hambaMu

aa….
hmmm….
woo.. Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahya
Tunjukku ke jalan syurga..


Ku rebah di dada malam
Memecah dendam yang lama diam
Ku tanggalkan baju dunia
Dakapku dengan selimut syurga


Ya Tuhanku hanya padaMu
Tempat mengadu segala rindu
Limpahiku rahmat kasihmu
Dalam Tahajjud Cinta bersujud