Wednesday, June 29, 2011

Ajal Maut Ditangan-NYA..

Ya Allah Yang Tuhanku sungguh sedih dan sayu sampai mengalir deras air mataku bila terkenang nasib dua sahabat yang aku kenali melalui Ratuhati (RH). Sekali lagi hati aku tergerak untuk baca blog mereka mengenai kehilangan suami tersayang iaitu   " Mawar Bisikan Suria " dan " Mawar Nafastari "..memang xdapat aku bayangkan keadaan dan persaan mereka. Hanya Allah je tahu betapa kuatnya hati mereka dengan Ujian-NYA..

Sebut pasal ajal maut ni Allah je yang tahu segalanya DIA lah yang Berkuasa menentukannya...aku xtahu jika semua itu berlaku pada diriku..aku pernah kehilangan bonda tersayang disaat aku ingin mendirikan rumah tangga..saat bonda meninggalkan aku...hadir seorang insan yang menyayangi aku sungguh xsangka masih ade yang sudi memberi kasih sayangnya padaku..walau beza umur kami jauh tapi kehadirannya buat aku senang bila berdamping dengannya..arwah bonda juga senang dengan dia,.aku xkisah ape orang lain nak cakap yang penting kami selalu bahagia,..

Pesanan Bonda pada Hubby :

Bonda : nanti aziz jaga ika baik2 tau dia tu lain sikit..cepat merajuk budaknya..;)
b : Insyaallah mak (xmalu kan awal2 dah mak2 padahal baru tunang time tu..hehehe..) jangan risau ye saya akan jaga ika macam mana mak jaga dia..

Selama ini aku terlalu takut untuk menerima cinta dan bermain cinta lagi kerana aku takut untuk menghayati segalanya tentang cinta dengan serius. Kenangan telah mengajar aku erti sebuah cinta sebenar..dulu aku terlalu mengejar cinta manusia..yang xtahu sampai kemana cinta itu..aku terlalu leka dengan cinta-cinta mereka, aku terlalu malayan perasaan yang entah betul atau tidak..mungkin hati aku sahaja yang inginkan kebahagiaan bersama cinta hatiku dulu sampai akhir hayatku, tapi mereka langsung xpernah faham perasaan ini..aku ni plak jenis kalau dah sayang tu sayang sungguh2..sampai sanggup tunggu xkira lah berapa tahun pun, pernah aku kecewa dengan cinta yang xpasti sampai aku jadi anti dengan lelaki dan dengan ayat2 cinta lelaki..2 tahun aku tunggu dia tapi dia langsung xpaham perasaan aku macam2 cara aku nak hubungi dia cuba amik hati dia semula, macam2 lah..tapi jodoh aku dengan dia memang xde pun..berserah je lah..(arrrggghhh lupakan semua tu dah berlalu lah..)

Kini aku telah dimiliki oleh insan yang betul2 menyayangi aku..sehingga kadang2 aku takut untuk kehilangan dia..aku xtahu kalau aku kehilangan dia, Ya Allah Engkau Maha Mengetahui segalanya, kadang2 sampai aku cakap kat dia. Aku syukur dengan kehadiran dia disisi ku selama ini..aku bahagia dengan dia..Tiba aku aku cakap kat dia...

Aku sempat cakap dengan suami..

ayang : b kalau boleh biarlah ayang pergi dulu dari b, jangan b pergi dulu dari ayang..
b : ajal maut ditangan Dia ayang..

Kadang dia pun pernah tanya aku..

b : ayang kawan2 b banyak dah pergi..ayang ni camner lah kalau b xde kan..
ayang : b jangan lah cakap macam tu, ayang xsuke tau...huhuhu..(sambil mengesat air mata aku yang mengalir keluar..huhuhu...)

Dia pun memeluk aku sambil mengesat air mataku..aku takut Ya Allah..b sayang ayang sampai akhir hayat b ayang..ayang pun xnak kehilangan ayang...ajal maut datangnya dari DIA..

Suatu hari kami berbual lagi..

b : ayang b nak kumpul duit banyak2, insyaallah kalau ade rezeki b nak bawak ayang g umrah tau..semoga Allah permudahkan segalanya kan ayang, 
ayang : yeke b, ayang selalu bedoa semoga Allah murahkan rezeki kita selalu kan..xsabar ayang nak pegi saner b..
b : ok ayang nanti kiter pegi k..

(xlama lepas tu Allah kurniakan rezeki pada hubby keje baru...Alhamdulillah syukur sangat2 padaMU..)

Semoga Allah panjangkan umur kami bersama selamanya...dan dikurniakan cahaya mata yang soleh dan solehah, bijak pandai..;)


untuk tatapan suami tercinta...ayang sayangkan b sampai akhir hayat ayang b..

Sekian Terima Kasih..

1 comments:

Hand~Bag~Lusuh a.k.a Joe-G said...

G pun sm mcm Aufa..x dpt bayangkan kalau hubby G pergi dl...biar G pergi dl...Moga Allah perkenankan segala doa2 kt...Aaminnn...

Post a Comment