Saturday, August 14, 2010

tErKeNaNg DaKu PaDaMu...oh ibu...

KASIH IBU TIADA TANDINGAN....

Bila RAMADHAN menjelma mula lah aku terkenang pada arwah mak aku ni..huhuhu...sedih giler xtahu nak kata,..bala hilang mak ni kan..maklum lah pada dia tempat aku bercerita dan mengadu ni..msuk ramadhan ni dah 2 kali puasa mak xde...raya plak masuk raya ni pun dah 2 kali jugak lah..bila pagi raya mesti melawat kubur arwah bersama keluarga masa tu Ya Allah, Allah je yang tahu betapa sedihnya apabila kami semua kehilangan orang yang paling kami cintai dan sayang terutama bila tengok keadaan ayah bila baca tahlil hingga menitis air mata dia..memang xtahan lah...xbaik kan orang kata meratapi orang yang dah pergi tapi ape boleh buat bukan mudah untuk kita menahan semua tu..bayangkan semua tu berlaku pada diri anda sendiri kan..

Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa beradaBerkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya
Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa....

Bila waktu raya semakin menjelma  lagi terasa aku coz masa tu lah arwah orang yang paling sibuk sekali dengan buat ketupat, rendang ayam, kari daging n macam2 lah...tapi sumer tu dah xde lagi..semua kerja tu sekarang dah beralih pada aku dan adikku..ape2 pun aku santiasa doakan arwah semoga ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...anakmu disini xkan berhenti untuk terus berdoa untukmu...kadang2 kesian sangat tengok keadaan ayah aku, coz telah hilang orang yang amat dia cintai..peneman setia ke mana dia pergi, aku tahu kasih sayang pada arwah memang susah nak padam sampai sekarang..aku tahu perasaan ayah aku macam mana sekarang ni, mungkin kerana dia terlalu pemendam sampai buat aku sedih bila aku balik Kampung... Cinta slpas kahwin membawa ke syurga..

0 comments:

Post a Comment